Slapen in de blokhut in Diest

7 mei 2012 - Diest, België

Maandag 7 mei 2012.  We zijn na een sobere kloosterontbijt, vertrokken naar de volgende bestemming, het stadje Diest. Dit is een heel oud stadje wat banden heeft met ons Koninklijk huis. In de middeleeuwen schijnt daar een Nederlandse Prins gesneuveld te zijn in de strijd tegen de Spanjaarden. Dit was qua weer en ook qua omgeving een van de mooiste wandelingen. Het was prachtig weer en dan ziet de wereld er gelijk een stuk vriendelijker uit. In een supermarkt wat broodjes en wat verse aarbeien gekocht en die ergens om een stoep van een leeg staand pand genuttigd. Het viel ons op dat in veel dorpjes er erg veel winkels gesloten zijn; ik bedoel opgedoekt: Ook staan erg veel huisjes leeg en zijn in slechte staat. Ik werd er in ieder geval niet echt vrolijk van. Redelijk op tijd kwamen we aan in Diest. We hadden een trekkershut gereserveerd. Een mooie hut in een groot park speciaal voor kinderen. Groot zwembad, touwdorp etc. 's Avonds hebben we de stad rondgelopen. Als je in de binnenstad loopt dan denk je dat je ergens in de middeleeuwen bent. Hebben ergens spagetti gegegeten en nog wat gelezen in de hut. Ben al dik over de 200 km heen, gaat best goed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemieke van den berg:
    9 mei 2012
    Hallo Pup, Fijn dat Ineke met jou door Belgie liep en spannend dat je nu alleen verder gaat, maar .....
    je hebt je muziek altijd bij de hand,
    je training van je spieren op orde,
    je voorbereidingen voor de trip goed uitgestippeld
    en je positieve inzet, dus met ook wat geluk- en dat wensen we le natuurlijk allemaal- moet ook Frankrijk lukken. Lieve groet Annemieke
  2. Trijntje Bakker:
    9 mei 2012
    Hallo Pup,
    Wat vreselijk leuk om je reisverslagen te lezen! Ik krijg zin om met je mee te lopen. Ik denk dat je nog veel mooie en wonderlijke ervaringen en speciale mensen zult tegen komen. Ik wens je veel succes en kijk weer uit naar je volgende verslag! Groetjes en een dikke knuffel Trijntje