zondag 6 mei 2012 Abdij Tongerlo

6 mei 2012 - Tongerlo, België

Na het ontbijt en een hartelijk afscheid (met foto's voor het pelgrimsboek) vertrokken wij naar Tongerlo; een tocht van ongeveer 18 km. Het was een mooie en voorspoedige wandeling langs een kanaal; door mooie landschappen en kleine dorpjes. Al redelijk op tijd kwamen wij aan in Tongerlo. Omdat we nu wisten dat in het klooster 's avonds brood werd gegeten; besloten wij bij de plaatselijke chinees wat te eten. Ik bof dat  zowel Annemiek en Inke beiden van chinees houden. In Frankrijk zal ik niet zogauw een chinees vinden denk ik. Na een heerlijke maaltijd, liepen we naar het klooster. Wat we zagen was een van de mooiste kloosters die ik en Ineke ook, ooit hebben gezien. Een imposante verzameling van allerlei gebouwen. Alles was in perfecte staat van onderhoud. Ik moest gelijk denken: dat heeft vreselijk veel geld gekost, hou kwam de Katholieke kerk toch aan al dat geld? Ik denk dat ik het antwoord wel weet. De Vesper begon om 17:30 uur was mooi en erg indrukwekkend. Dit kwam ook door  de prachtige kerk en de mooie akoestiek. Was weer een mooie dag.

1. Tonny Bos:
    9 mei 2012
    Hoi Pup,
    Je ligt goed op schema! Fijn dat het zo goed gaat allemaal. Al die indrukken en ontmoetingen: een echte Camino. Wat je Chinees betreft. Gelukkig hebben de Fransen vroeger veel in Indo-China vertoefd, dus misschien in Frankrijk ook nog kans op een lekkere chineze maaltijd.....
    Liefs, Tonny
  2. Gerard:
    10 mei 2012
    Ik ben heel vaak in F geweest en er zijn inderdaad veel chinese en ook andere Aziatische restautrants, zoals vietnamees, koreaans, enz., maar die zijn toch anders dan bij ons, want die Aziaten passen hun keuken aan bij waar ze zitten.
    Ik geniet van je verhalen en ik zie uit naar de foto's van de abdij van Tongeren.
    Het weer schijnt beter te worden, Goede reis, Gerard.