slapen in een caravan buiten Dinant

11 mei 2012 - Dinant, België

Maak maar gebruik van het feit dat ik waar ik nu zit weer internet heb. Heb vandaag een rustig dagje. Een paar uur in een internet cafe alles bijwerken. Halverwege de middag ben ik vertrokken om naar mijn volgende slaapplaats te gaan. Dit was toch zwaarder dan ik had verwacht. ik ging van ruim 100 meter naar ruim 300 meter en dat binnen een vrije korte afstand. Een goede oefening voor straks als ik echt de bergen in ga. Na enig speurwerk vond ik uiteindelijk mijn bestemming La Poudrerie, net buiten Dinant. Een  mooi en rustig gelegen plek waar je met  een grote groep vakantie kan vieren. Ik werd gastvrij ontvangen en zat al weer gauw aan een Leffe.  Voor mij werd een heerlijk kippetje met patatjes klaargemaakt. Ondertussen kon ik weer verder met mijn reislogger en emails. Ik slaap in een oude caravan, op het terrein. Morgen loop ik naar Hastiere, tegen de grens met Frankrijk. Ik hoop dat men mijn ingesproken bericht heeft ontvangen dat ik morgen daar graag wil slapen.  De dag daarna loop ik al in Frankrijk. Het is dan daarna wat makkelijker om een slaapplaats te krijgen, hoop ik! In Frankrijk is er een zorgplicht om pelgrims onderdak te verlenen. We gaan het zien.  Ik wens al mijn volgers een fijn weekend . Ik hoop gauw weer verslag te doen van mijn Camino, groet Pup

1. Corrie:
    HaPeter
    Je bericht gelezen wat ben je al een eind weg,Arie zoekt het op de
    kaart op we volgen je op de voet
    Het weer werkt nog niet zo mee maar dat komt vast wel.
    Sterkte met je tocht
    Liefs van ons Arie en Corrie dag!
  2. Leonie van Betten:
    Ha Peter,
    Jij drinkt je Leffe en ik heb 'n enigszins toepasselijk wijntje gekocht: Barefoot, waarmee ik tevens de zeehondencreche in Pieterburen steun.
    Proost!
    Groetjes van Leonie
  3. Maria Roodenburg:
    12 mei 2012
    al bijna in Frankrijk Pup! Steeds een beetje verder weg... maar ook weer dichterbij. 't Is maar hoe je het bekijkt ;-)
    Liefs, Maria
  4. 12 mei 2012
    Hoi Peter,
    Zomaar 2 landen achter de rug? Wat zul je het land hebben, maar nu naar het wijnland! Berje op berje af, bergje maar.
    Een goede reis en tot ziens
  5. Jan de Vries:
    13 mei 2012
    hoi Peter, een Leffe is iets als wat we hier een biertje noemen ? Tja en dan die emmer buiten de caravan. Jouw koeling ? Peter, lekker doorgaan. Sukses. Jan de Vries.