Een super releaxte dag.

22 augustus 2012 - Santiago de Compostella, Spanje

Woensdsag 22 augustus 2012. Heb een super releaxte dag gehad. Blijkbaar is er toch een druk van me afgevallen, nu ik Santiago echt gehaald heb. Dat was het doel en hoe dichter je bij dat einddoel komt, des te belangrijker wordt het om dat dan ook te halen. Heb heerlijk wat langer geslapen. Gisteren een leuke avond gehad en lekker een beetje doorgezakt. Ben wezen eten met Dirk,  de twee jonge vrouwen uit Zuid-Korea en Polen en nog een jongen ook  uit Zuid-Korea. Er lopen dit jaar redelijk veel mensen uit Zuid-Korea mee. Dit komt zeggen zij zelf omdat iemand uit Zuid-Korea de Camino heeft gelopen en er een boek over heeft geschreven. Na het eten lekker in en cafeetje enkele lekkere whisky's gedronken. Buiten was er een liveoptreden van een popgroep, een super avond. Vandaag naar de mis geweest in de Kathedraal. Vond het jammer dat tijdens de dienst er gewoon rondleidingen waren en lange rijen van mensen, wat altijd lawaai oplevert. Vandaag geen zwaaiend wierrookvat. Ik hoorde dat men dat vroeger deed, omdat de vele pelgrims gewoon stonken. Er waren toen waarschijnlijk geen auberque's met douches. Toch wel een slim idee om dat zo op te lossen. Verder heb ik gelukkig al een kaartje gekocht voor de bus naar Porto volgende week. Ik ging kijken waar het busstation was en heb gelijk geinformeerd naar een ticket. Zij vertelde mij dat de bus bijna altijd vol zit, dus gelijk een kaartje kopen. Lekker idee dat dat allemaal geregeld is. Ook lekker lang op een terras in het zonnetje gezeten en de laatste vier maanden overdacht. Een goed en blij gevoel. Morgen ga ik weer lekker lopen, genieten van mijn vijf laatste wandelingen, apart gevoel wel!

1. Maria Roodenburg:
    22 augustus 2012
    Hoi Pup, ik heb toch zomaar het idee dat de mensen uit Zuid-Korea komen i.p.v. Noord-Korea ;-)
  2. Rien de Groot:
    23 augustus 2012
    Hoi Pup,
    Ook nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je reisdoel. Wat een euforie moet dat voor je zijn! Geniet er volop van. Nu uitrusten en straks vakantie.
    Groet Rien
  3. Corrie:
    23 augustus 2012
    Hallo Pup, geweldig dat je het gehaald hebt, gefeliciteerd je bent een enorme doorzetter!Wij lopen nu ook kleine stukjes in behoorlijke hitte nu klein beetje idee hoe jij in die hitte hebt gewandeld. Wij hadden al vanaf Arnold s telefoon gemaild maar is niet gelukt geloof ik, zit nu in internetcafe, met Frans toetsenbord, lastig typen. Nu straks lekker uitrusten en samen met Maria vanuit Zuid Frankrijk vele groeten Corrie en Arnold