Voor een toetje, best een zware tocht.

23 augustus 2012 - Negreira, Spanje

Donderdag 23 augustus 2012. Ik wil eerst iedereen bedanken die hebben gereageerd op het feit dat ik het gehaald heb. Het zou wel erg clicheachtig zijn als ik zou zeggen dat zonder jullie reacties ik het niet gehaald zou hebben, want dat is dus niet waar. Het heeft mij echter wel op bepaalde moeilijke momenten van lichamelijke ongemak, of af en toe wat heimwee, geholpen. Als ik alle positieve berichten las, was ik weer helemaal gemotiveerd. Vertrok vandaag wat later. De druk is er een beetje vanaf. Ik hoef niks meer, dit is het toetje. Het was vandaag wel een zwaar toetje. Het was drukkend weer, dus een hoge vochtigheidsgehalte, ook bij mij. Liep weer helemaal leeg. Ook nog behoorlijke klimpartijen, dus het was best een beetje afzien. Het is gelukkig wel een stuk rustiger. Heb vandaag ruim  23 km lopen. Naar Finisterre zijn drie route's , waarvan twee van 35 km. Kijk wel of ik dat doe, heb tijd genoeg en moet ook kijken of er slaapplaats is. Ben vandaag gestopt in Negriera. Een mooie prive auberque die erg nieuw is. Gek idee dat ik na bijna vier maanden lopen, nog maar vier dagen te goed heb. Dan kan ik mijn schoenen en rugzak en de rest opbergen, zal het misschien af en toe wel gaan missen. Heb mijn slaapplaats volgende week donderdag al geregeld, bij de zelfde mensen. Het is vandaar maar 10 minuten lopen naar de bus die mij naar Porto zal brengen. Foto's uploaden lukt nu even niet. Ga lekker rustig aan doen om misschien morgen ruim 33 km te lopen. Elke dag wordt er regen voorspeld, maar het is nog steeds droog en vaak zonnig. Naar Finisterre 68 km. Morgen het vervolg.Salut.

1. Melba:
    23 augustus 2012
    Grote klasse Pup!!!!!!! veel plezier nog, geniet ervan dat je het gehaald hebt.
    En een fijne vakantie straks samen met Maria, dat hebben jullie nu allebei wel heel erguhhhhh verdiend! groetjes Mel en Bart
  2. Luc De Brandt:
    23 augustus 2012
    Hoy Peter, geniet nog van het dessertje van 100km en zeker van de vakantie met jouw vrouwtje Maria
  3. Rob Kamer:
    23 augustus 2012
    Peet, knap dat je dit ook nog "effe" doet...
    Kan mij zo goed voorstellen dat het niet meevalt, Santiago is immers toch een soort officiële finish... Compleet met diploma!
    Wat ga je straks verbranden in Finestre?

WALK ON, WALK ON...! And you never walk alone...!!!
  4. Sikko Hulzenga:
    23 augustus 2012
    Ha die Peter, iedereen heeft het over "straks" een fijne vakantie! Maar je zag de afgelopen maanden hopelijk niet als werk! Na een maand stevig aan de studie, heb ik vandaag diploma WFT pensioenen gehaald, dus behoor hiermee tot een selecte groep die mag blijven adviseren! Het kaf wordt eindelijk van het koren gescheiden. Misschien straks maar eens een keer lekker bijkletsen! O ja, (ook een veel gehoord thema) uiteraard met bijvoorbeeld een Jan de Wandelaar of andere goede spirituele drank.
  5. Lia pieters:
    I did it my way!
    de spaanse vertaling is : A mi Manera!
    Niemand neemt je dit af, je hebt het helemaal op jouw manier gedaan.
    Gefeliciteerd!!
    Lia Pieters
  6. Ina van Drielen:
    24 augustus 2012
    hoi peter best wel een pittig "toetje" haha , ik heb hier ook een toetje voor je klaar staan (usenet) :-)
  7. Joke Woldhuis:
    Hallo Peter,

Wat ongelofelijk goed, je hebt het gehaald en feliciteer je van harte!
    Geniet van een vakantie met je lief, ze heet vast niet voor niets Maria. Ik hoop je binnenkort weer te zien, eigenlijk dan weer een eer om een pelgrim te ontmoeten.
    Ik dank jou voor je reisblog, het waren de lichtpuntjes in mijn mail! Heel veel goeds van Joke Woldhuis (mede-buddy)
  8. Vivi:
    Hi Peter,
    Ben er ook hoor!!! Vanochtend rond 10.30 uur. Nu in hotel, met mijn compostela op zak en net naar de mis geweest.
  9. Ad Spruijt:
    24 augustus 2012
    Het was leuk je weer ff te spreken nu dat je de prestatie hebt afgemaakt! Geniet nog van de laatste drie weken en daarna curry en whiskey!!
    Keep on trucking!