Nog maar 19 km scheiden mij van Santiago!!!!!!!

20 augustus 2012 - Pedrouzo, Spanje

Maandag 20 augustus 2012. Toen ik gisteren in mijn auberque in de tuin zat raakte ik al snel in gesprek met een groep mensen, vanuit Duitsland, Italie, Frankrijk en Nederland. Het was een hecht groepje, omdat zij lange tijd samen de Noordelijke route hadden gelopen. Zij waren erg  enthousiast over de mooie route, de zee die je vaak zag, de rust en de natuur. Deze route kwam vandaag samen met mijn route. Puh, dat was even wennen voor de pelgrims. Hebben een gezellige avond met elkaar gehad op het terras van het restaurant. Vind het ook wel weer een vreemd idee dat dit nu bijna echt over is. Dubbel. Verlang erg naar Maria, maar dat weten jullie zo langzamerhand wel, en de rest natuurlijk, maar zal misschien straks tijdens de herfststormen met enige weemoed terugdenken aan dit mooie grote avontuur. Kan dan natuurlijk mijn eigen reislog weer eens bekijken. Na heerlijk geslapen te hebben ben ik om 07:00 uur vertrokken voor mijn een na laatste officiele etappe. Was een redelijk vlakke tocht. Nog steeds erg groen en mooi. Het weer was 's morgens niet echt zonnig, maar warm genoeg. Zou wel eens willen weten hoeveel liter vocht ik verloren heb tijdens deze lange tocht. Je kan dan ook vragen, hoeveel liter vocht ( cola, water, sinas en bier) heb je tot je genomen, heel veel. Zal straks een iets andere vochttoename schema moeten hanteren. Liep gewoon weer lekker en snel. Heb vandaag ruim 24 km gelopen in vier uur en dertig minuten. Wist daardoor dat ik geen problemen zou krijgen met het vinden van een auberque. Klopte, kon een mooi plekje uitzoeken in een nieuw en niet zo' n slaapfabriekachtige auberque. Lekker chillen en genieten van het feit dat ik het bijna gehaald heb.

1. Tom:
    Hoi pup,

Wij vinden het tof dat je morgen al aankomt op eindbestemming.

Groetjes
    Tom & Tom
    Cousteaux, bilout en de pups
  2. Ank:
    20 augustus 2012
    Tjonge, Pup, t is bijna zover. Vanochtend nog zitten 'opscheppen' over je op m'n werk.
    Ik kan me voorstellen dat het eind van je reis je met plezier en weemoed vervult. Het is zo'n bijzondere episode uit je leven, en dat is dan straks afgelopen. Het zal raar zijn, denk ik. Gelukkig kom je terug zonder pijn en met Maria, nou ja, 2 dagen verschil, geloof ik?
    Geniet nog even, benieuwd hoe het in SdC is, graag wat foto's (als ik een bestelling kan plaatsen) en succes met je tochtje naar Finisterre. Ga je dar je spullen verbranden??
    Lieve groet vanuit een warm Den Haag (ben aan t werk, althans, nu even niet), Ank
  3. Paul en Marja:
    20 augustus 2012
    Geniet morgen van de laatste wandeling, op weg naar de eindbestemming!!!! We denken aan je! Groetjes uit Bleiswijk!
  4. Tonny Bos:
    20 augustus 2012
    Je bent er bijna! In gedachten loop ik morgen met je mee die laatst kilometers.
  5. Luc De Brandt:
    20 augustus 2012
    Hoy Peter, wat komt de eindstreep ineens zo dichtbij....één zaak is zeker.....je zal moeten afkicken. Jouw leven zal niet meer hetzelfde zijn na dit avontuur.Vergeet ook niet een foto van de zolen van jouw wandeschoenen te nemen en ik zou zeggen...laat jouw schoenen vergulden. Go for it for the final walk to the finish !
  6. Rob Kamer:
    Klasse Peet...!
    Dit avontuur heb je alvast in the pocket...!
    Komt vast weer een ander avontuur de hoek om kijken...

Geniet van de laatste loodjes!!
    Groeten,
    Rob
  7. Marion:
    Beste Peter,
    Geweldig, nog maar een paar kilometer. Heel veel plezier
    Marion
  8. No:
    20 augustus 2012
    Je bent er bijna. . .je bent er bijna !!! (maar nog niet helemaal ;))
    Succes ! x No
  9. Leonie van Betten:
    Ha Peter,
    Ik schreef het al: ik reis in gedachten met je mee en vooral deze laatste loodjes...Nog even en je kunt het hele avontuur gaan verwerken en foto's plakken, misschien boek schrijven, en overal je verhalen vertellen. Voor mij is het nu 4 jaar terug en ik praat er nog steeds met veel plezier over. Dat gun ik iedereen: mooie ervaring die je nooit meer vergeet. Fijne tocht morgen en ik hoop dat je op de dag van aankomst ook meteen naar de kathedraal kunt om daar het vat wierook te zien slingeren en misschien te 'ontladen'. Sluit Maria snel in je armen en GENIET! xxx Leonie
  10. Mieke:
    Hoi Peter,

Wat een fantastisch avontuur ga jij afsluiten! Je zult nog vaak hier aan terugdenken. Heel veel succes tijdens je laatste wandeldag, en geniet van de tijd die je voor je hebt samen met Maria.

groetjes,
    Mieke
  11. Ina van Drielen:
    21 augustus 2012
    hoi (ex) pelgrim dit avontuur kan niemand je meer afnemen.
    maar blijf wel alert in het stuk naar de kust.