Inderdaad de laatste loodjes,.......

19 augustus 2012

Zondag 19 augustus 2012. Na een heerlijke rustige avond en vooral ook nacht, ben ik weer op tijd vertrokken voor een van de laatste route`s naar Santiago. Ik startte in het donker. Gauw in een cafe een broodje gekocht voor later en daar ging ik weer. De bedoeling was om naar Arzua te gaan. Ruim 29 km. Kwam in het begin een Duitse jongen tegen, waar ik gezellig een uurtje al lopend mee heb gesproken. Daarna weer mijn eigen tempo gaan lopen. Het was bewolkt en heel erg klam. Al mijn kleding was al snel nat van het zweet en dat loopt niet echt lekker. Heb voor de zekerheid halverwege een extra stempel gehaald in een kerkje. Het is niet helemaal duidelijk of je de laatste 100 km elke dag twee of gewoon één stempel moet krijgen. IK denk dat het alleen geldt voor de zogenaamde 100 km lopers. Vond het vandaag een lange en zware dag. Misschien komt dat wel omdat je weet dat je na ruim 16 weken lopen bijna bij je eindbestemming bent. Ook het hoge vochtigheidsgehalte werkte niet in mijn voordeel. Probeerde maar aan allerlei leuke dingen te denken. Net voor het plaatsje Ribadiso do Baixo, kreeg ik een flyer van een Auberque daar uitgereikt. Het zag er goed uit en ik vond het wel goed voor vandaag. Morgen moet ik dan 23 km lopen en de laatste dag 20 km om in Santiago te komen. Dat is niet echt zwaar plus dat het nu gewoon vlak is. Ik ben dus in genoemd plaatsje gestopt. Ik was er om 12:30 uur.Lekker eerst gedoucht en wat vocht tot mij genomen. Omdat ik van meerdere volgers te horen heb gekregen dat zij het jammer vinden dat mijn verhalen nu stoppen, heb ik goed nieuws. Ik ga na Santiago nog ruim 100 km lopen, naar het meest westelijke punt van Europa. Ook daar zal ik verslagen van maken. Daarna stop ik want de vakantie met Maria wordt een prive aangelegenheid, maar dat zullen jullie wel begrijpen. Nu lekker uitrusten en de accu opladen voor voorlopig de laatste twee etappes. Ben benieuwd of ik weer emotioneel zal zijn als meerdere eerdere keren.Weet het niet. Had vroeger ook altijd dat gevoel van te voren, net voor je vakantie begon. Als je dan je uniform in de kast hing voor misschien drie of vier weken, dan had ik niet dat hele blije gevoel. Vaak is de voorpret leuker als het moment zelf, vind ik ! Morgen hoop ik te eindigen in Arca, nog maar 20 km van Santiago.

1. Wim:
    Hoi Pup,
    Lijkt me heel begrijpelijk dat er de nodige emoties vrij komen de laatste 2 dagen, erg goed dat je er nog een "ererondje" aan vastknoopt.........
    Zal ook je verslagen en foto' s missen binnenkort, maar het lijkt me ook leuk om over enige tijd "live" van jou de verhalen te horen.
    Trouwens: heeft het gelukspoppetje de camino overleefd?

Pup, veel plezier en voldoening tijdens de komende 2 dagen en ik ben benieuw hoe
    jij Santigo zal ervaren beseffende dat "klaar" is.

Groet,
    Wim
  2. Margriet westerhof:
    19 augustus 2012
    nog eens 100 km extra lopen,pup wat stoer,toch wel jammer dat we geen verslagen te lezen krijgen als Maria bij je is.dat leek mij juist zo interessant.ha ha.
    liefs margriet.
  3. Gerard:
    19 augustus 2012
    Ja, ook ik zal je gezellige en interessante verhalen missen. Daarom schrijf ik je nu nog even, want anders moet ik straks inbreken in het contact tussen jou en je vrouw. Die heb ik de laatste week of zo een paar maal ontmoet, onder meer bij haar ouders, want die hadden een gezondheidsfeestje te vieren. Ik denk dat je ze best wel heeft gemist.
    Het ga je goed die laatste paar dagen, en daarna een fijne vakantie. hartelijk gegroet, Gerard.
  4. Luc De Brandt:
    19 augustus 2012
    Knap peter om zomaar er nog eens 100 km bij te doen ! Laat je emoties de vrije loop als je in Santiago aankomt.....een ontlading van 4 maanden. Go for it !
  5. Ina van Drielen:
    19 augustus 2012
    hoi pelgrim, ook van ons een groet uit een nog steeds snikheet bleiswijk...........en die laatste 100km daar lach jij nu om met zoveel km in de benen, maar blijf wel voorzichtig.
  6. Marja:
    19 augustus 2012
    Ha Pup, nu echt de laatste loodjes! Het lijkt me super goed om nog 100 km na Santiago te doen. Een soort afkicken, after party, na het doel ( Santiago als fysiek doel maar uiteindelijk waren de emotionele doelen steeds bepalend voor deze reis). Kan er dan ook weer echt
    (fysiek en emotioneel) een nieuwe weg worden ingeslagen. Veel wijsheid, geluk gewenst in Santiago, naar Finister en daarna met Maria. Zij heeft immers haar eigen reis moeten maken.