Mijn allerlekkerste pizza in mijn leven gegeten.

18 augustus 2012 - Palas De Rei, Spanje

Vrijdag 17 augustus 2012. OK. Het is geen wereldnieuws, maar wel erg lekker. Ik zat op een terras aan een rivier in het stadje Sarria. Was net naar de kapper geweest. Mijn haren werden gewassen en zat op een echte massagestoel, echt goed voor de rug van een pelgrim. Voor mijn gevoel weer net iets te kort geknipt ( maar dat groeit wel weer aan), wenkbrauwen etc bijgeknipt, € 12,-. Daarna de pizza. Bestelde pizza a la mere, dus vis, heel veel vis. Had bijna een halve inktvis op mijn bord, mosselen etc. Super vers en echt verrukkelijk. Kijk daar kan ik nu echt blij van worden. De auberque was goed, maar ook hier weer hoop gasten die midden in de nacht opstaan, zal dat niet echt missen. Was nog schemerig toen ik vertrok. Je ziet langzaam het landschap veranderen, de bergen worden heuvels, maar nog steeds mooi en erg groen. Ontmoette weer de drie zwagers uit Volendam. Tijdje met hen gesproken en daarna weer mijn eigen tempo gevolgd., met muziek aan. Werd ineens op mijn schouder geklopt. Jaap uit Volendam, had zijn rugzak afgedaan en was hardhollend achter mij aangegaan, omdat ik een pijl gemist had en verkeerd liep. Twintig man hadden geschreeuwd, maar ik had natuurlijk weer muziek erg hard aan. Was Jaap erg dankbaar. Dat is nu het echte Caminogevoel, elkaar helpen, als het nodig is. In Portomarin ingeboekt bij de Auberque Municipal. Vreselijk druk, met mensen die denken dat zij niet in de rij hoeven staan, omdat een bekende vooraan staat, een waardeloze mentaliteit. Een slaapfabriek met meer dan veertig bedden, zodicht bij elkaar dat als je 's nachts je omdraait ineens in het bed ligt van je buurvrouw ( ben maar erg aan de buitenkant gaan liggen). Na Santiago zal het wel weer wat rustiger worden. Santiago nog 95 km.

1. Ina van Drielen:
    18 augustus 2012
    hoi pelgrim, ik ben zeer benieuwd hoe je kapsel is geworden, is het al helemaal af of moet je nog terug komen, :-)
  2. Rob Kamer:
    18 augustus 2012
    Had mij zo verheugd op een foto van die pizza...!! Vooral die halve inktvis! Had jij de boven of de onderkant? :-)
  3. John:
    19 augustus 2012
    Als een Vollendammer zo'n pizza bestelt kijgt hij er paling bij?