Nu is het echt aftellen geblazen.

18 augustus 2012 - Palas De Rei, Spanje

Zaterdag 18 augustus 2012. Ondanks dat het vreselijk vol was en ook erg warm, heb ik heerlijk geslapen, misschien omdat ik droomde dat ik thuis in mijn eigen bedje naast mijn eigen lieve Maria lag. Viel dus wel een beetje tegen als je wakker wordt van alle mensen die wilen vertrekken, om 05:30 uur. Omdat ik goed was uitgerust en weet dat het steeds meer dringen wordt voor een slaapplaats, ben ik met de stroom ook maar uit mijn bed gegaan en ben voor het eerst vertrokken, terwijl het pikkedonker was. Ben gewoon achter een aantal mensen gaan lopen, die wel een " kop" lamp hadden. Die van mij ligt al weer een tijdje thuis, opgestuurd ivm gewicht. Schitterende sterenhemel gezien. Na zeven uur werd het lichter en ben ik weer mijn eigen Camino gaan lopen. Na 2 uur haalde ik mijn vriend Dirk uit Duitsland in. Hij was aangenaam verrast. Hijj was tijdens het bezichtigen van een kerk gevallen. Er ontbrak een tegel. Hij had er best wel last van. Ben daarom met hem verder gelopen. Hij wil maandag aankomen in Santiago, ivm het feit dat hij ook naar Finisterre wil en minder tijd heeft dan ik. Dinsdagavond gaan we onze aankomst samen vieren met goede whisky, gezellig. Omdat ik erg vroeg was vertrokken, arriveerde ik al om 11:30 uur. De eerste twee Aúberques waren al vol, allemaal gereserveerde plaatsen. Alle rugzakken waren al met een vrachtauto gebracht. Dat zijn dus de 100 km lopers. Vond het wel goed, heb een pension geboekt. Wel iets duurder, maar een mooie kamer eigen douche en verzekerd van een rustige nacht. Misschien moet het maar zo de laatste dagen. Zal de meute niet echt missen. Morgen naar Aruzua. Vanaf hier nog 70 km naar Santiago. Hoop dinsdag eind morgen aan te komen in Santiago.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karoline:
    18 augustus 2012
    Pup, de laatste loodjes!!!! Super gedaan man. Ik heb diep respect voor je!! dikke kus Karoline
  2. Ina van Drielen:
    18 augustus 2012
    hoi pelgrim, we tellen met je mee hoor. groet vanuit een snikheet bleiswijk :-)
  3. Ies:
    18 augustus 2012
    wij zullen er dinsdag ook een nemen ,op je gezondheid ,Pup.
    Geniet nog wel even van de laatste kilometers,dus niet gaan rennen. Ies
  4. Luc De Brandt:
    Hoy Peter,
    The final countdown has started.......knap gedaan, man en hopelijk heb je de komende dagen niet teveel last van de luxestappers zonder bagage ! Go for it !
  5. Tonny Verheul:
    Hallo Peter,
    Bijna volbracht! Geweldig! Jammer dat we binnenkort je verhalen moeten missen.
    We wensen jou en Maria nog een hele fijne tijd samen.
    Liefs van Alex en Tonny
  6. Leonie van Betten:
    19 augustus 2012
    Ha Peter, niet vergeten: als je vlak voor Santiago bent bij een oerlelijk standbeeld bij een klein kerkje: ga linksaf Santiago in. Rechtsaf dan kom je er ook wel, maar is oersaai en dus een afrader. Ik zal aan je denken hoor!
  7. Adrie:
    Ha Pup,

Nog even de laatste kilometers en dan ben je er!
    Geweldig!

groetjes van Adrie
  8. Conny:
    19 augustus 2012
    Wat zullen we je verhalen missen! Vreemd dat het nu bijna achter de rug is. En daarna, weer lekker in je eigen bed. We zullen Maria inseinen dat ze niet om 4.30 uur moet vertrekken naar haar werk!