Balen, heb erg last van mijn rug.

20 juli 2012 - Roncesvalles, Spanje

Vrijdag 20 juli 2012. Werd vanmorgen al weer vroeg wakker en had last van mjn onderrug. Twee dagen geleden kreeg ik er last van en hoopte dat het weer vanzelf zou verdwijnen, maar helaas. Heb dat wel meer gehad. Bleek bijna altijd dat een of meerdere wervels niet helemaal goed zaten, Afspraak met Ton Schriek, mijn fysiotherapeut, die binnen een of twee keer alles weer goed zetten en kon ik weer  voor maanden verder. Vandaag was het een minder zware tocht als gisteren. Eindpunt voor ons was het plaatsje Zubiri. Leo wilde alleen lopen dus ik ben een half uur later vertrokken. Ondanks dat ik best last heb van mijn rug, ging het lopen redelijk goed. Merk dat ik blijkbaar best snel loop, want ik haal elke keer hele groepen in. Begin was koud en mistig, maar later op de dag begon de zon te schijnen en werd het weer zweten geblazen. Heb een lekkere route gelopen, die zeer duidelijk is aangegeven. Je kunt hier bijna niet verdwalen. Startte om iets voor half negen voor een kleine 22 km. Kwam om 13:30 uur aan in het dorpje Zubiri. Leo zou  bellen als hij er was. Heb hem toen maar gebeld. Bleek dat ik hem zowaar had ingehaald en dat ik redeljk voor hem was aangekomen. Heb toen op hem gewacht, waarna we een kleine maar gezellige Alberque troffen. Leo vertelde dat hij door een hond in zijn kuit was gebeten Ik zag dat er twee rode gaatjes in zijn kuit waren. Na een telefoontje zijn we naar de dokter gegaan voor een prik. Ook ik heb gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en heb de dokter verteld over mijn rugpijn en eventuele Manuele Therapie. Ik heb een verwijsbrief gekregen Ik moest zelf kijken waar en wanneer, Misschien na het weekend, wel pillen tegen de pijn en stijfheid.

1. Leonie van Betten:
    20 juli 2012
    Ha die Peet, jammer dat ik niet in de buurt ben om je te behandelen, maar ik zal wat 'op afstand' doen (kwantumfysica). Hopelijk heb je er snel effect van. Sterkte in elk geval.
  2. Luc De Brandt:
    20 juli 2012
    Hoy Peter....vervelend om net nu rugpijn te krijgen.......net nu dat je op Spaanse bodem bent ! Hopelijk helpen de pijnstillers en kan je straks een verzorging van een dokter krijgen. Ik vertrek morgenochtend voor 3 weken op verlof naar Wallonië en wens jou het allerbeste toe. Op 13 augustus lees ik zeker het verolg van jouw blogboodschappen. Go for it ! Jouw Belgische volger
  3. Teun Baak:
    20 juli 2012
    He P, vanuit Italie ben ik je blijven volgen .
    die lage rugpijn komt ook vaak bij ons hardlopers voor, mn als we grotere afstanden gaan lopen dan gewoonlijk. de remedie die dan wordt aangeraden is versterking van de buikspieren. oefeneingen doen dus. en het helpt nog ook. succes
  4. Afra Schouten:
    21 juli 2012
    wat jammer van die rugpijn.Ik zeg een schietgebedje voor je, dat helpt vast als je in zo'n "heilige buurt komt" gr.afra