Zomaar een gewone mooie en fijne dag!

4 juli 2012 - Petreto-Bicchisano, Frankrijk

Woensdag 4 juli 2012. Na een zeer matige nacht hoorde ik in de verte onweer. Toen ik naar buiten keek zag ik alleen maar donkere en dreigende wolken. Dat voorspelde weinig goeds. Tijdens ons ontbijt begon het inderdaad hard te regenen. Omdat we besloten hadden de etappe van vandaag (35 km) te splitsen, hadden we nog wel tijd om de regen af te wachten en nog even onze email te checken in een cafe met Wifi. Na de koffie en bekijken van emails werd het zowaar weer wat droog. We moesten maar 20 km lopen. We beschouwen dit en morgen (15 km) als rustdagen. Het was een heerlijke route die bijna helemaal door het bos ging. Er zijn al veel te veel routes die bijna  alleen over asfalt gaan. Heb ook geen last meer van mijn blaar en ook van mijn schouder heb ik nagenoeg geen hinder meer. Waarschijnlijk ben ik onder de kritische totaal gewicht van mijn rugzak gekomen, gelukkig maar met Spanje en zijn bergen, in het vooruitzicht. We stopten in het gehuchtje Cabana, bij een ouder stel. Heel aardige mensen die echter niet echt netjes waren, was een beetje het huishouden van Jan Steen. Het eten  was weer ouderwets goed. Salade vooraf, eend ( een stuk ervan natuurlijk) en gebakken aardappelen met veel knoflook. Ook een lekkere Bourgogne erbij. Daarna kaasplankje ( die heb ik overgeslagen). Als klap op de vuurpijl, net geplukte heerlijke rijpe aardbeien. Daar kan ik wel weer en dag op lopen. 's Avonds wat gelezen en heerlijk uitgebuikt. Al om 22:00 uur gaan slapen. Het is een zwaar maar wel een fijn leven van een Camino.

1. Luc De Brandt:
    5 juli 2012
    Hoy Peter, het mag ook wel eens een fijne dag zijn, zonder tegenslagen, niet ?