Laffe nachtelijke aanval van agressieve Franse muggen op mijn rug en armen! Zie foto!

13 juli 2012 - Saint-Sever, Frankrijk

Vrijdag 13 juli 2012.  Gingen redelijk op tijd slapen, was best weer een pittige dag geweest. Werd al snel wakker van het irriterende geluid van muggen. Omdat ik nooit wordt gestoken,  ik heb er geen last van en je ziet het niet, heb ik oordoppen ingedaan en wilde verder slapen. Zelfs met hele goede oordoppen hoorde ik constant links/rechts etc van mij muggen. Omdat ik dacht dat Leo lag te slapen heb ik niet het licht aangedaan, om ze te doden. De gehele nacht van alles geprobeerd, zelfs helemaal onder het laken, maar kreeg het te benauwd. Om 06:00 uur was ik het zat en ging naar de badkamer om wat te drinken. Wat ik toen zag heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Mijn rug en schouder zat onder de rode vlekken, allemaal steken van muggen. Ik heb ze geteld, ik had meer dan vijftig bulten. Toen ik de hotelkamer rond keek, zag ik meer dan veertig muggen zitten, en regelrechte oorlogsverklaring. Heb er een paar dood geslagen tegen de muur, maar ben maar gauw gestopt, want de eigenaar zou alles opnieuw moeten verven. Hierdoor al vroeg ontbeten en op tijd begonnen aan een tocht van ruim 21 km, een redelijk korte tocht vergeleken met de twee vorige. Ook nu weer erg lekker gelopen en eigenlijk zonder problemen aangekomen in het mooie stadje Saint Sever, gelegen op een heuvel. Via de het bureau Toerisme de code van de gemeentelijke herberg gekregen. Later zagen we ook weer Charlos met zijn hond en nog zeven Duitse pelgrims. Begin nu echt drukker te worden. Lekker allemaal verse groenten etc gekocht, want Leo gaat weer een heerlijk maaltijd bereiden. Morgen Nationale feestdag in Frankrijk. Gelukkig hebben we al een slaapplaats geregeld. Nu is het hier 30 graden, sorry!

1. Maria:
    13 juli 2012
    Die rug van jou ziet er niet plezierig uit! Komt natuurlijk omdat ik niet naast je lag. Hebben ze Leo wel met rust gelaten? Als ik jou was zou ik me bewapenen met anti muggenspul.
  2. Luc De Brandt:
    13 juli 2012
    Lavendelextract of notenboombladeren houden de muggen tegen.....alleen heb je dit waarschijnlijk niet onmiddellijk voor handen. Geniet morgen van de franse feestdag en zing uit volle borst de Marseillaise mee. Je moet ons niet doen watertanden....wij hebben ook 30 graden...'smorgens 14 graden en 's avonds 16 graden :-)
  3. Lois van Dijk:
    14 juli 2012
    Oohh wat zijn het toch rotbeesten!!
    Heb je geen foto van je rug laten maken?ik stuur morgen je boekenlijst via de mail...liefs!