Een hartelijk ontvangst

16 juni 2012 - Vicq-Exemplet, Frankrijk

Zaterdag 16 juni 2012. Vandaag ging ik naar het huis van Marion en Hans ergens aan de weg richting Vicq-Exemplet. Het was geen lange route, ongeveer 15 km, maar bleek wel behoorlijk heuvelachtig te zijn. Verder was het al gelijk benauwd warm en er was nagenoeg geen wind. Was nog geen kwartier aan het lopen of ik begon al te lekken bij mijn knieën. Ben regelmatig maar gestopt om me even af te drogen en wat extra te drinken. Na ruim drie uur zag ik het huis al liggen. Het is een oude gerenoveerde boerderij met een hele grote mooie tuin erom heen. Werd erg hartelijk ontvangen. Mijn vuile kleding kon gelijk mee gewassen worden. Ze hebben een jonge Golden Retriever, die elke keer mij wilde verleiden om met haar te spelen. 's Middags met Hans met de auto de omgeving bekeken. Was al een tijd geleden dat ik in een auto had gezeten. Gaat toch beduidend sneller als dat lopen van mij. 's Avonds een heerlijke pizza gegeten en nog heel lang nageborreld. Was erg gezellig. Morgen een rustdag. Moet gaan kijken welke route ik ga nemen en wanneer ik Leo weer kan ontmoeten. Ga misschien morgen Jeu De Boules met Hans. Die heeft een echte baan achterin de tuin liggen. Ben benieuwd.

1. Luc De Brandt:
    17 juni 2012
    Petanque spelen, een lekkere koel pastis en een mooi zonnetje.....leven als God in Frankrijk !
  2. Ina van Drielen:
    17 juni 2012
    hoi peter fijn dat je af en toe even lekker kunt rusten in die prachtige omgeving. hou je haaks en tot de volgende "nieuwsbrief" :-)
  3. Wim:
    Hoi Pup,
    Weer een (tussen) doel bereikt, hartstikke goed van je! Als je vannacht goed wil slapen, vraag dan aan Hans of je als slaapmutsje zijn eigengemaakte perenlikeur mag proeven...
    Geniet van je rustdag en een hartelijke groet, ook voor Marion en Hans !
    Wim
  4. Tjakko:
    17 juni 2012
    Hoi Pup, geweldig dat het zo goet gaat. De warmte zal nog wel een uitdaging worden. Wij zitten nu een lang we in Rome met 32C en we zijn er alleen maar for de fun. Wel heerlijk hier hoor. Succes met je camino! Groetjes ook van Conny, Tjakko
  5. Adrie:
    Ha Pup,

Je schiet al lekker op he? Nog steeds elke keer weer leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je nu even een plek hebt om uit te rusten!
    Wel leuk zo, al die verschillende mensen die je onderweg tegenkomt!
    Veel wandelplezier!

Groetjes van Adrie
  6. Ad Spruijt:
    17 juni 2012
    Hallo Camino ganger!! Je geniet nog steeds met volle teugen zie ik. Ik hoop dat je Bleiswijk straks nog leuk vindt.....
    Geniet van je vrije dag en daarna weer succes en hopelijk vind je Leo weer. Ik heb het toch altijd gezegd: alleen is maar alleen...
    Toi toi
  7. karel:
    18 juni 2012
    Beste Peter,

ik ga je site bekijken ,wij hebben in de buurt van Auxerre op een terrasje met jou een cola gedronken !
    Ben benieuwd hoe het verder met je gaat,en ga dat straks lezen.
    Hou je taai !!

Karel de Jong
  8. Lia pieters:
    19 juni 2012
    Ha Peter
    Ik volg je verhalen en vind het helemaal stoer dat je dit allemaal doet.Je zit op dit moment boven het plaatsje Lafeline,even onder St.Poursin sr Seoule,waar wij ons huisje hebben. wij zijn daar nog een tijd,dus mocht je route hierlangs lopen ,altijd welkom.
    Karel en Lia