De kop is er af!

30 april 2012 - Den Bosch, Nederland

Maandag 30 april 2012. Hier dan mijn eerste echte verslag van mijn Camino. Ik schrijf dit bericht vanuit een mooi tuintje in het centrum van Den Bosch. Op vrijdag 27 april ben ik 's morgens vertrokken, uitgezwaaid door meerdere personen.  Voelt vreemd om nu echt te gaan. Ik werd begeleid door Frans, tot Ommoord. Daar werd ik weer opgevangen door Jacoline. Bij haar heb ik koffie gedronken en ben daarna via de Alexanderpolder naar Nieuwekerk gelopen om daar met de waterbus een stuk over het water te gaan. In Dordrecht werd ik zeer gastvrij ontvangen door Leonie. Zij heeft de camino 3 jaar geleden gelopen. We zaten al heel snel foto's te kijken en werden allebei steeds enthousiaster. Hebben zelfs nog muziek en een film uitgewisseld. Een goed begin. Lopen ging ook erg voorspoedig.

Zaterdag kwam Annemieke met de trein aan in Dordrecht, om mij en paar dagen te begeleiden. Wij gingen die dag naar Werkendam. Een mooie route via diverse dijken. Daar ligt ook de Biesbosch. Het weer klaarde ook af en toe op. Hebben ongeveer 26 km gelopen. Annemiek had er tegen op gezien, maar alles ging redelijk makkelijk.

In Werkendam hadden wij een schitterende bed and breakfast. Een gerestaureerd doktershuis. Super groot en mooi. 's Avonds heerlijk chinees gegeten.

Op zondag 29 april begonnen we aan een zware wandeling van Werkendam naar Heusden, ruim 26 km. Mooie route met mooie landschappen.

1. Wim:
    30 april 2012
    Goede start Pup, je bent nu in mijn geboorteplaats. Neem er maar een extra pilsje, o sorry, een extra glas whiskey op. Succes met het vervolg en tot het volgende contact.

Wim.
  2. Margriet westerhof:
    30 april 2012
    Nou Pup,je reis is begonnen,je zit dus vlakbij genderen,mijn geboorteplaats,prachtige omgeving,zijn er pas nog geweest.
    liefs we volgen je.
    margriet.
  3. Ina van Drielen:
    1 mei 2012
    hoi peter , eindelijk de kop is er af .
    ik vond het een eer om een klein stukje met je mee gaan gaan, ik hoop dat je de problemen met de routeplanner kunt oplossen. :-)