Nederland is nog niet zo gek!

6 juni 2012 - Champlemy, Frankrijk

woensdag 6 juni 2012. Zoals jullie wel hebben kunnen zien, heb ik een perfect verblijf gehad in het mooie grote huis, genaamd: Moulin du Merle. de eigenares is een heel aardige Nedelandse mevrouw die meerdere kamers heeft om te overnachten. Heb er ook heerlijk gegeten. Ik kan iedereen aanraden als je in de omgeving van Vezelay bent, om daar te gaan logeren (http://www.moulindumerle.com). De reden van mijn titel is het volgende. Mijn route ging vandaag naar Champlemy, een niet zo groot plaatsje. Ik passeerde een stadje genaamd Varzy. Heb wat boodschappen gedaan etc. Zag ook dat je kon pinnen, vond het nog niet nodig. Aangekomen in Champlemy, bleek dat er verder de eerste dagen geen plaats is waar je geld kan opnemen. Zelfde is ook vaak met brood, levensmiddelen etc. Na vier dagen zoeken, kon ik een nieuwe deodorant-roller kopen. Dit soort rare dingen heb je gelukkig niet in Nederland. Passeerde in het bos nog een heel oud kerkje uit 1200.  3 km buiten Varzy was een leprakolonie gevestigd. Deze mensen waren verstoten en woonden in hutjes in het bos. In genoemde kerk werden zij verzorgd en van eten voorzien door de plaatselijke monniken. Al lopende kan je ook nog wat kennis vergaren, mooi toch. Heb weer een bed voor de komende nacht. Morgen ga ik naar het gehucht Arbouse, waarals het goed is ik gratis in de gemeentelijke pelgrimsopvang kan slapen. Ik ga het zien!

1. Tom S:
    6 juni 2012
    4 dagen geen deodorant. Zo hou je de mensen vanzelf op afstand! Ja ja dat noord Franse land een achtergebleven gebied . Loop ze

Tom Schriek
  2. Karien:
    Ha die Pup,

Voor het eerst een reactie uit het zeeuwse!
    Niet dat wij je niet volgen hoor, wij lezen trouw (met veel genoegen) jouw verslagen.
    Geniet ervan!!!
    Lfs Arian en Karien.
  3. John:
    6 juni 2012
    Voor een boulangerie moet je een ommetje maken naar Châteauneuf-Val-de-Bargis. Ik heb even rondgekeken in Arbouse en dat gaat hem daar niet worden. Als je zo'n oude Citroën-bus (vierkante doos) ziet, zoals heel vroeger bij de ME, dan wordt nog heel vaak brood mee rondgebracht naar de dorpen zonder winkels.
  4. Ina van Drielen:
    7 juni 2012
    peter, hier weer een groet uit bleiswijk. hier kleurt langzaam alles oranje. vergeet niet te kijken als je de kans heb. en oja de nieuwe haring is er ik ga ff keuren :-)
  5. Ank:
    Ha die Pup,
    Goh, wat ben je al ver! En interessant, dat kerkje en die hutjes. Dat is het bijzondere van lopen, niet, dat je dat soort dingen ziet. Die molen (oftewel dat huis, maar die molen staat/stond er misschien naast?) ga ik onthouden, ziet er goed uit.

Goede reis van Ank (en ja, die haring ga je wel missen!)
  6. Rob Kamer:
    Hoi Peet!
    Wat ik mij nu steeds afvraag... Weet / volg jij nu ook nog een beetje wat er in de wereld gebeurt? Of doe je dit misschien bewust niet en loop je letterlijk in jouw eigen (Pelgrim)wereld?
    Gr. Rob
  7. Maria:
    Ha Pup,
    Net even op de website naar Moulin du Merle gekeken. Ziet er idd erg mooi uit en ligt in een prachtige omgeving. Wie weet .... leuk voor een gedeelte van een vakantie.
    kus, Maria

PS De haring is heerlijk!! Gisteren geproefd.