Heb al weer Wifi

5 juni 2012 - Saint-Germain-des-Bois, Frankrijk

Dinsdag 5 juni 2012. Ja ik heb al weer wifi. Wilde eerste om de paar dagen een bericht versturen, maar uit de vele enthousiaste reacties blijkt dat sommige mensen op nieuwe avonturen zitten te wachten. Ja ik moet dan wel weer iets opschrijven. Ben met mooi weer vertrokken vanuit Vezelay. Ik heb van Aaltje haar routes tot Spanje gekregen, nogmaals mijn hartelijke dank. Vanaf Vezelay schijnt het goed te zijn aangegeven, met de afbeelding van de Jacobusschelp. Inderdaad heb ik vandaag geen problemen gehad met de route. Het klopte allemaal goed. Is wel een stuk gemakkelijker lopen als je niet constant denkt dat je verkeerd loopt. De route ging een groot gedeelte door het bos. Ik liep op een oud romeins pad. Je zag inderdaad de oude stenen nog liggen. Zag ook een grote slang voorbijgaan. Verder veel grote roofvogels gezien. Zie toch elke keer weer de omgeving veranderen, ondanks dat je lopend niet zo veel km per dag kan maken. Mijn voeten begingen wel meer te protesteren tegen elke dag veel lopen. De blaren gaan maar langzaam weg. Vaak 's avonds toch weer vocht erin. Ook heb ik meer last van gloeipoten, zoals ze dat noemen. Het lijkt of je voeten in brand staan. Schijnt er allemaal bij te horen. Kwam aan  bij mijn huidige slaapplaats, genaamd : Le Moulin du Merle, buiten het dorp St-Germain-des Bois. Een schitterend groot huis met een nog veel grotere tuin. Er woont een aardig Nederlandse mevrouw met haar drie zoons. Prettig om weer even Nederlands te spreken. Voor morgen is mijn slaapplek ook weer geregeld. Het gaat buiten wat kleine ongemakken allemaal erg goed en geniet er meestal van.

1. Margriet westerhof:
    5 juni 2012
    heerlijk pup weer zo n prachtig verhaal.verheug me weer op de volgende.liefs margriet.
  2. Tjakko:
    Ha Pup,
    Fantstisch dat het zo goed gaat! Vanavond neem ik er maar eentje op. Als jij dat dan ook doet, proost alvast!. Groet, Tjakko
  3. Teun Baak:
    5 juni 2012
    Ik lees dat Vezelay tweekeer de startplaats is geweest van een kruistocht, nl in de twaalfde eeuw. Je bent dus in goed gezelschap, Pelgrim! Ga voort!

Groet, Teun
  4. Gerard:
    5 juni 2012
    Ik heb vroeger eens gehoord dat gleovoeten van wandelaars komen door het looizuur in de zolen van de schoenen, Dat extreme warmte doet het looizuur vrijkomen. Maar als je kuntstof zolen heebt, kan dat tegenwoordig ook veroorzaakt worden door looizuur verwante chemicaliën in de lijm die de zolen met het bovenwerk van de schoenen verbindt. Ik beide gevallen is het raadzaam om liefst kurken binnenzooltjes aan te brengen. Aols het niet werkt ben ik niet aansprakelijk, Goede voortzetting van de reis, Gerard.
  5. Luc De Brandt:
    5 juni 2012
    Hoy Pup, dit zijn inderdaad de voorkomende kwaaltjes van de Santiagostappers. Biestuk kan je niet gebruiken, dat is enkel voor het achterwerk van de Santiagofietsers.....grapje. Veel moed pelgrim !
  6. Luc De Brandt:
    5 juni 2012
    Biefstuk moet het zijn ipv biestuk :-))
  7. Ina van Drielen:
    6 juni 2012
    hoi peter fijn dat het ondanks de kleine ongemakken goed gaat met je. maar de tour is nog lang zou joop zoetemelk zeggen. vergeet straks in de felle zon niet om je hoofd te bedekken en pas op met alcohol. suc6 :-)
  8. Berber:
    6 juni 2012
    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en om je foto's te bekijken. Wel vervelend dat je voeten nu gaan protesteren.. Misschien af en toe toch even op de slippers van Sanne lopen?

Mail je vanavond eventjes! Liefs Berber