Weer verder zonder Leo!

23 juli 2012 - Estella, Spanje

Maandag 23 juli 2012. Gisteravond hebben Leo en ik een extra borrel genomen, omdat na ongeveer 50 dagen onze wandelwegen zich scheiden. We hebben het allebei als een bijzondere en ook leuke tijd ervaren. Leo heeft vandaag de bus genomen om zo een aantal dagen te winnen, die hij anders voor Santiago, te kort zou komen. Al om 07:00 uur begon ik in de zon aan mijn zoveelste etappe. Vandaag loop ik naar Estella, ongeveer 23 km verder. Heb een schema gemaakt en als alles goed blijf gaan, kan ik ook nog na Santiago naar Finisterre en hou dan ook nog een paar dagen vakantie over voordat ik Maria ga ophalen in Porto. Het was vandaag erg warm, maar de tocht was erg mooi. Moest wel halverwege mijn broekspijpen weer aandoen, omdat mijn kuiten wel erg veel zon kregen en begonnen te verbranden. Liep ook nu weer erg makkelijk en redelijk snel, want ik was om 12:00 uur al bij de gemeentelijke Auberque. Wilde eigenlijk nog wel verder gaan, maar kwam dan niet goed uit met slaapplaats etc. Uiteindelijk loop ik zonder rustdag nu al 18 dagen. Gemeenteherberg voor € 5,-. Het is hier echt veel goedkoper dan in Frankrijk. Wat ik nog vergeten ben om te vertellen, is dat ik twee dagen geleden een zwerm gieren heb gezien. Ik denk  dat het er wel veertig waren, die boven je hoofd rondjes vlogen. Al wel gelezen dat ze daar ergens zaten, maar dat je ze zelf ziet, dat is toch wel weer bijzonder. Vind het eigenijk wel leuk zo met veel andere pelgrims. Ik, wij hebben lang genoeg alleen gelopen. De afstand naar Santiago is nog 673 km, de kop is ook hier weer ervan af.

1. Ad Spruijt:
    Ha die Pup,

Geweldig gaat ie he? Voorlopig even het laatste verslag dat wij lezen want wij vertrekken morgen naar usa. Zodra wij weer over internet beschikken zullen wij je weer volgen uiteraard. Goede vaart en neem nog es een sangria!! Enne, de symboliek van gieren boven je hoofd lap je gewoon aan je laars (of broekspijp)!
  2. Ina van Drielen:
    23 juli 2012
    hoi pelgrim heb je al pinchos gegeten? groet vanuit een zonnig bleiswijk :-)
  3. Tom:
    hoi

Het is fijn om u dagelijks te volgen, en wij vinden het super tof dat je al zover bent, groetjes Tom & Tom
  4. Leonie van Betten:
    Ha die Peet,
    Ik herken wat je schrijft, want vanaf Saint Jean heb ik die stukken ook gelopen. Pamplona, Peinte la Reina, Estella... Onderweg naar Estella was het slecht weer toen. Bij jou is het omgekeerd. Nog een paar weekjes, dan ben je er al.
  5. Tonny Verheul:
    24 juli 2012
    Hoi Peter,
    Wat ben je al ver, al bijna je eindbestemming bereikt! En nog steeds enthousiast, geweldig hoor. Wat een mooie foto's en wat een bijzondere slaapplekken, vooral de bedstee-achtige cabines zijn erg apart.
    Groetjes Alex en Tonny
  6. Ank:
    24 juli 2012
    Ha pup,

Bijzonder dat je de gieren hebt gezien! Wij lazen er over, maar zien, ho maar.
    Tjonge dat je al zo ver bent, moet denk ik wel een raar gevoel zijn, zo lang en veel al gelopen!

Wij zitten nu in de bus richting Santander, onze laatste plek in Spanje.

Goede reis Pup en vele groeten van Viktor, JD en Ank