Op weg naar Puente La Reina

22 juli 2012 - Puente La Reina, Spanje

Zondag 22 juli 2012. Eerst even dit. Om de een of andere duistere reden kan mijn tablet geen internet verbinding maken, terwijl kort daarvoor alles nog werkte. Hoop niet dat ik weer alles moet formateren. Zoals jullie gezien hebben heb ik afgelopen nacht in een moderne bedstee geslapen. Was prima, alleen wel te warm. Er was te weinig ventilatie mogelijk. Vandaag een middelzware etappe volgens het boekje naar Puente La Reina (26 km). Tijdens deze tocht zou ik op de berg komen die ook voorkomt in eerder genoemde film. Op de berg staan een groot aantal beelden, gemaakt van ijzer, die allerlei manieren laten zien hoe je de Camino kan doen. Het ijzer heeft een roestkleur en vanuit die plek heb je fantastisch uitzicht. Vond het wel een speciaal moment toen ik daar stond. Kan dus nu ook geen foto's oploaden, omdat ik dit op een andere pc typt. Heb nog wel last van mijn rug, maar merk dat met het lopen de pijn stuk minder wordt. Heb dus ook een prima wandeling gehad, die ik absoluut niet zwaar vond. Morgen ga ik verder alleen. Leo sla een maar etappes over. Ik kan als ik zo goed blijf lopen, best elke keer iets verder lopen, omdat meestal om de paar km weer een dorpje is met allerlei voorzieningen. De laatste dagen ben ik steeds vroeg in de middag al om bestemming, terwijl ik nog zin en energie heb om een stuk(je) door te lopen. Vind het ook niet erg als ik een paar dagen eerder klaar ben, want dan kan ik lekker een paar dagen in Finisterre aan de zee vertoeven. Verder kan ik dan ook een dag eerder naar Porto om alvast een auto te huren en een hotelletje voor mij en Maria te regelen. Zij komt pas om 23: 00 uur aan en dan is het wel zo prettig dat je daarna gelijk naar je hotel kan. Het is hier beduidend goedkoper. Slapen € 8,-, warm eten € 10,- met alles erop en aan. Er is zelfs een zwembad bij. Een grote slaapzaal voor 50 personen, maar wij hebben een kamertje voor twee, dat dan weer wel. Ga kijken of ik mijn tablet weer aan de gang krijg.