Een mooie tocht eindigend in het Pamplona, hoofdstad voor de Basken, deel 2
21 juli 2012 - Pamplona, Spanje
Had nog wat te melden, vandaar dus deel twee. Morgen lopen Leo en ik voor het laatst samen en gaan we weer ieder ons eigen weg. Leo heeft net te weinig dagen over om de gehele route te lopen en ook nog een kort weekje met zijn vrouw vakantie te vieren in Finisterre. Dus heeft hij besloten om ongeveer vijf etappes over te slaan en die misschien later nog eens te lopen. Verder hadden we allebei ook wel weer het gevoel dat het goed en ook leuk is om weer alleen verder te lopen. Het is in Spanje toch heel anders lopen. In Frankrijk liep je alleen, maar at je ook alleen, zat je meestal de gehele avond alleen etc. Nu zijn er zoveel (leuke) andere pelgrims dat je als je wil altijd wel een praatje etc met iemand kan maken. Lijkt erop alsof ik nu minder last van pijn rug heb. Ben wel voor de zekerheid naar het bureau van Toerisme gegaan en heb voor de volgende stad en redelijke plaatsen, de namen van fysiotherapeuten en waarschijnlijk ook van manueel therapie gevraagd. Om hier minimaal twee dagen te wachten, daar heb ik niet zoveel zin in. Denk dat het ook beter is om in beweging te blijven. Begreep van Leonie dat ik morgen op mijn tocht de beroemde metalen beelden van pelgrims zal tegen komen. Deze staan boven op de berg en kijken zo het dal in. Ben benieuwd, zal er zeker een foto van maken, want het is ook een shot in de film" The Way". Kan zien dat er grote werkloosheid is, want overal zie je op lantaarnpalen allemaal van die briefjes die je eraf kan scheuren, waarn mensen zich zelf aanbieden voor bepaald werk. Triest. Maar voor mij nu even niet!
1 Reactie
-
Ina van Drielen:22 juli 2012hoi pelgrim, na je laatste verhaal ga ik weer eens naar de way kijken.
