Het is zwaarder dan het lijkt

21 mei 2012 - Germaine, Frankrijk

Maandag 21-05-2012. Na een dag van rust in het mooie Reims, had ik weer zin om verder te gaan. Leon heeft besloten om een andere route dan Aaltje en ik, te  volgen. Na een week met ons drieen te hebben gelopen etc, is het best even wennen als er  1 " de groep" verlaat. Ben benieuwd of ik hem voor Santiago nog ergens tegen zal  komen. Aaltje en ik hebben besloten om tot Vezelay samen te lopen. We kunnen het goed samen vinden en lopen het zelfde tempo. Na Vezelay neem ik een andere route. Ik wil bij Marion en Hans, langs gaan. Zij is een oude studiegenoot van mijn broer Wim en volgt mij op mijn reislogger. Zij wonen redelijk in de buurt van een pelgrimsroute en vroegen nog of ik langs wilde komen. Dat wil ik zeker. We vertrokken met regen vanuit Reims naar Germaine onze volgende slaapplaats. Ik heb  in het Frans en Engels een afspraak gemaakt met een mevrouw die pelgrims onderdak verleent. Om 18:00 uur zou ze ons op halen van bij de kerk. Het heeft die dag tot 14:00 uur geregend. Daarne werd het erg mistig en werd het een kleine wereld. We moesten o.a door het bos, om via een steil smalle bospad onze route te vervolgen. Door de vele regen, was het een modderpoel. Met beide stokken voorkwam je dat je onderuit zou gaan. Omdat het slecht weer was en nergens onderweg gelegenheid was om wat te drinken, waren we al om 16:00 uur op de afgesproken plaats. Wordt vervolgd.

1. Joke Woldhuis:
    23 mei 2012
    Hallo lieve Peter, ik volg je, heb respect voor je en ben een beetje jaloers om het geweldige avontuur dat je beleeft. Dit zullen niet al teveel mensen overkomen en dan is elke pelgrimstocht ook weer uniek. Ik hoop dat het je lichamelijk allemaal kunt bijbenen en ben ontzettend trots op je dat je dit bent aangegaan. Ik zal je niet dagelijks schrijven maar door je updates denk ik wel dagelijks aan je. Veel moois en geluk van je mede buddy Joke